FAQs
Var finns er affär?
Savanni har ingen butik utan säljer produkter enbart i nätbutiken.
Savannis affärslokaler och packeri finns i Esbo Finland men har ingen
besöksadress.
Varifrån kommer produkterna?
Tack vare att vi själva importerar våra produkter kan vi hålla
produkternas priser på en lämplig nivå och samtidigt garantera att produkterna
har en god kvalitet. Vi känner till våra produkters tillverkare och
tillverkarnas arbetsförhållanden.
Importen sker för tillfället till största del från Asien (Thailand,
Indonesien, Korea, Kina) och USA. Dessutom får vi in produkter från Australien,
Tyskland, England och Italien.
Piercingsmyckena uppfyller EU:s kvalitetsstandarder. Piercingsmyckena
har testats bland annat i Finlands tullaboratorium och de uppfyller EU:s alla
kvalitetsnormer.
Varför har örhängena ett styckpris?
Nuförtiden finns det alla möjliga olika sätt att använda öronhål och
örhängen – någon vill ha olika smycken i olika öron, någon har ett hål i ett
öra och fem i det andra och män vill ofta använda örhängen bara i ett av sina
öron. På grund av det här vill vi erbjuda en möjlighet åt våra kunder att köpa
enbart ett örhänge och vi vill inte tvinga våra kunder att köpa två likadana
(ett par) av samma modell. Den största delen av våra örhängen är alltså
mix’n’match – smycken och du kan själv skapa en sådan kombination som bäst
passar din stil! Och om du på en gång vill ha ett par är det också möjligt – då
beställer du helt enkelt två örhängen av samma modell.
Hur länge tar leveransen?
Beställningar som gjorts under vardagar före kl. 13 hinner i regel till
posten samma dag som beställningen gjorts. Leveranstiden varierar beroende av
leveransort och det lokala postkontoret. Vi levererar beställningarna med
postens första klass och leveransen tar därför i allmänhet 1-2 vardagar i
Finland och 2-4 vardagar i Sverige. För andra länder inom EU är leveranstiden
normalt 2-5 dagar. Brevpost levereras direkt hem till dig med dagsposten.
Hurudan retur- eller bytesrätt har produkterna?
Hygienprodukter (piercingsmycken/örhängen/nässmycken) har inte retur-
eller bytesrätt medan andra produkter har en 14 dagars returrätt. Om du önskar
returnera en produkt kan du kontakta vår kundtjänst via info@savanni.com så
skickar vi de nödvändiga instruktionerna åt er.
Varför har inte piercingsmycken bytes- eller returrätt?
Piercingsmycken och hygienprodukter har inte returrätt eftersom
produkter som prövats en gång inte längre kan sättas i försäljning. Vi vill
garantera att alla våra kunder får rena och oanvända smycken. Du skulle säkert
inte heller vilja ha ett nässmycke eller ett navelsmycke som någon annan använt
före dig. ;)
Vad ska jag göra om jag är osäker på om ett piercingsmycke kommer att
passa mig? Kan jag få produkterna i en förseglad påse?
Om du är osäker på om piercingsmycket du beställt kommer att passa dig
kan du kontakta vår kundtjänst på adressen info@savanni.com och be om att få
produkterna skickade till dig i en förseglad påse. En oöppnad förseglad påse
har normal returrätt. Om du är osäker på storleken på ett piercingsmycke
hjälper vår kundtjänst gärna till.